Siekiant optimizuoti struktūrą, pirmiausia, tvarkomi svetainės puslapiai ir jų struktūra. Labai svarbu, kad puslapių pavadinimuose atsirastų tinkami raktiniai žodžiai, struktūra (vadinamasis svetainės medis) būtų aiškiai suprantama ir lengvai naudojama.
Susijusios nuorodos turi būtų sujungtos, tam, kad lankytojas galėtų patogiai keliauti iš vieno puslapio į kitą, ir taip pat nurodytumeme paieškos sistemoms, kurie puslapiai yra svarbiausi.
Šio etapo metu taip pat koreguojamos antraštės, paantraštės. Čia irgi prireiks raktinių žodžių. Antraštės, kaip ir paantraštės, turi būti koncentruotos, aiškios, lengvai pastebimos, tinkamose vietose.
Reikėtų nepamiršti, kad paieškos sistemos pageidauja, jog antraštės būtų skirstomos į H1–H6 (Headings) žymas. Labai svarbu atkreipti dėmesį ir į pasirinktą šriftą – kai kurie neturi lietuviškų raidžių ar jas iškraipo. Be to, būtina pasirinkti ir tinkamą šrifto dydį – tiek per didelis, tiek per mažas šriftas gali atbaidyti potencialius klientus.
Šiame etape taip pat tvarkomi ir paieškos sistemoms ypač reikalingi META atributai. META atributams priskiriama daugybė sudedamųjų: paieškos sistemos rezultatuose ir naršyklėje prie skirtukų matomas META pavadinimas (META title), taip pat rezultatuose matomas META aprašymas (META description), META raktažodžiai.
Be šių, ko gero, pagrindinių atributų taip pat tvarkomas ir META turinio tipas (META content type), leidžiantis lengviau skaityti jūsų svetainėje naudojamas raides su nosinėmis, varnelėmis ar taškeliais, neįprastus ar sudėtingesnius simbolius. Taip pat svarbi yra META peržiūra (META viewport), kuri skirtingo dydžio ekranuose leidžia lengviau skaityti jūsų svetainę. Socialinių tinklų amžiuje svarbiomis tampa ir socialinių tinklų META žymos, kurios leidžia identifikuoti ir susieti jūsų soc. tinklų paskyras su internetine svetaine.
Svarbu nustatyti svetainės puslapius, kuriuos paieškų robotukai turėtų įtraukti į paieškas - robots.txt, o kuriuos ne. Neišsiverčiama ir be kalbų HREFLANG – tam, kad paieškos sistemos lengviau suprastų kokiomis kalbomis pateikta informacija ir į kokias valstybes ar regionus orientuota. Svarbūs ir META atnaujinimai bei patvirtinimai. Be abejo kuriant meta žymas, reikia nepamiršti ir lankytojų. Taigi, galima teigti, kad tai nėra grynojo teksto tvarkymas, tai, veikiau, pasiruošimas turinio optimizavimui.