Web Analytics

Vidinis SEO - Kas yra vidinio SEO optimizacija

Būkite matomi Google paieškoje ir padidinkite srautą bei konversijas

Mūsų darbai

Tai keletas mūsų paskutinių darbų.

Automobilių nuomos puslapis

Elektronikos ir baterijų puslapis

Baidarių ir irklenčių puslapis

Visdar nesate tikri? Peržiūrėkite daugiau mūsų darbų.
Daugiau projektų

Kas yra vidinis SEO?

Vidinis SEO – tai bene svarbiausias žingsnis bendrame svetainės optimizavimo procese. Atliekant šį žingsnį siekiama optimizuoti svetainę pagal Google ar kitų paieškos sistemų standartus ir taip padidinti matomumą. Proceso metu taisomos svetainės programavimo, struktūros, turinio elementų klaidos.

Visą vidinį SEO galima skirstyti į tris grupes: techninį puslapio tvarkymą, struktūros ir turinio optimizavimą. Toks būtų trumpiausias atsakymas į klausimą - kas yra vidinis SEO? Tačiau verta paminėti, kad visi šie procesai gali atrodyti nesudėtingai atliekami, tačiau siekiant geriausio rezultato tenka nemažai paplušėti. Be to, paieškos sistemų algoritmai nuolat atnaujinami, tad būtina sekti informaciją ir domėtis naujienomis.

Atliekant daugybę skirtingų svetainės SEO optimizavimo dalykų siekiama pritaikyti svetainę pagal paieškos sistemų standartus ir vartotojų patirtį. Vadinasi, net ir atliekant techninę dalį reikia visuomet galvoti apie svetainės lankytoją.

Kaip atliekamas vidinis SEO?

Vidinis SEO optimizavimas nėra vieno specialisto darbas. Prie projektų taip pat dirba ir programuotojai, SEO specialistai, tekstų rašytojai, o kartais ir reklamos specialistai. SEO specialistai užtikrina svetainės optimizaciją ir pateikia rekomendacijas, kaip išspręsti klaidas kur reikia programuotojų įsikišimo, programuotojai užtikrina, kad jūsų svetainėje nebeliktų jokių klaidų, kurios trukdys paieškos sistemoms jus pastebėti, o tekstų kūrėjai pasirūpina tiek paieškos sistemoms, tiek žmonėms suprantamais tekstais.

Prieš vidinį svetainės optimizavimą atliktas auditas leidžia suprasti kokius veiksmus būtina atlikti siekiant aukščiausių pozicijų ir būti “seo friendly”.

Pagal gautus rezultatus, pirmiausiai, ištaisomos klaidos, paruošiama svetainė turinio tvarkymui – sutvarkoma struktūra, meta žymos, URL adresai, gerinamas svetainės krovimo greitis, pritaikoma skirtingiems įrenginiams ir naršyklėms. Vėliau tvarkoma svetainės struktūra, dėliojamos antraštės, paantraštės, tvarkomi puslapiai ir jų struktūra.

 

Paskutinis vidinio optimizavimo etapas – turinio (tekstų, nuotraukų ir kitų puslapyje publikuojamų dokumentų) tvarkymas, redagavimas ir pildymas. Baigus šį etapą pradedamas išorinis SEO.

Kokie yra vidinio SEO etapai?

Vidinis SEO beveik visada prasideda nuo Audito, techninės dalies tvarkymo, struktūros korekcijų ir užsibaigia ties turinio kūrimo bei optimizacijos.
Atliekant techninę dalį tvarkomas svetainės kodas, URL adresai, vidinė struktūra, greitis, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams ir skirtingoms naršyklėms. Šiame etape siekiama, kad svetainė būtų greitai ir lengvai pasiekiama, joje vartotojams naršyti būtų išties patogu naudojant įvairiausias priemones ir naršykles.

Taip pat svarbu, kad jūsų puslapis būtų itin greitas. Potencialus klientas, sklandžiai ir be jokių trikdžių naršydamas jūsų svetainėje jausis maloniai priimtas, jus pasąmoningai vertins kaip tikrą specialistą, mat internetinė svetainė, – tai lyg biuras, tik internete. Greitą ir sklandų tinklalapį vartotojai dažniau rekomenduoja, ten praleidžia daugiau laiko, o tai reiški, kad padidėja pardavimų galimybės.

Be to, paieškos sistemos, pastebėjusios ilgus ir sklandžius naršymus pačios organiškai kels jus į paieškos rezultatų topus. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į vidines nuorodas. Tinkamos nuorodos neturėtų būti labai ilgos ir perpildytos neaiškiais simboliais. Jos turi būti struktūruotos, gan trumpos, aiškios ne tik paieškų sistemoms, bet ir lankytojams.
Siekiant optimizuoti struktūrą, pirmiausia, tvarkomi svetainės puslapiai ir jų struktūra. Labai svarbu, kad puslapių pavadinimuose atsirastų tinkami raktiniai žodžiai, struktūra (vadinamasis svetainės medis) būtų aiškiai suprantama ir lengvai naudojama.

Susijusios nuorodos turi būtų sujungtos, tam, kad lankytojas galėtų patogiai keliauti iš vieno puslapio į kitą, ir taip pat nurodytumeme paieškos sistemoms, kurie puslapiai yra svarbiausi.

 Šio etapo metu taip pat koreguojamos antraštės, paantraštės. Čia irgi prireiks raktinių žodžių. Antraštės, kaip ir paantraštės, turi būti koncentruotos, aiškios, lengvai pastebimos, tinkamose vietose.

Reikėtų nepamiršti, kad paieškos sistemos pageidauja, jog antraštės būtų skirstomos į H1–H6 (Headings) žymas. Labai svarbu atkreipti dėmesį ir į pasirinktą šriftą – kai kurie neturi lietuviškų raidžių ar jas iškraipo. Be to, būtina pasirinkti ir tinkamą šrifto dydį – tiek per didelis, tiek per mažas šriftas gali atbaidyti potencialius klientus.

Šiame etape taip pat tvarkomi ir paieškos sistemoms ypač reikalingi META atributai. META atributams priskiriama daugybė sudedamųjų: paieškos sistemos rezultatuose ir naršyklėje prie skirtukų matomas META pavadinimas (META title), taip pat rezultatuose matomas META aprašymas (META description), META raktažodžiai.

Be šių, ko gero, pagrindinių atributų taip pat tvarkomas ir META turinio tipas (META content type), leidžiantis lengviau skaityti jūsų svetainėje naudojamas raides su nosinėmis, varnelėmis ar taškeliais, neįprastus ar sudėtingesnius simbolius. Taip pat svarbi yra META peržiūra (META viewport), kuri skirtingo dydžio ekranuose leidžia lengviau skaityti jūsų svetainę. Socialinių tinklų amžiuje svarbiomis tampa ir socialinių tinklų META žymos, kurios leidžia identifikuoti ir susieti jūsų soc. tinklų paskyras su internetine svetaine.

Svarbu nustatyti svetainės puslapius, kuriuos paieškų robotukai turėtų įtraukti į paieškas - robots.txt, o kuriuos ne. Neišsiverčiama ir be kalbų HREFLANG – tam, kad paieškos sistemos lengviau suprastų kokiomis kalbomis pateikta informacija ir į kokias valstybes ar regionus orientuota. Svarbūs ir META atnaujinimai bei patvirtinimai. Be abejo kuriant meta žymas, reikia nepamiršti ir lankytojų. Taigi, galima teigti, kad tai nėra grynojo teksto tvarkymas, tai, veikiau, pasiruošimas turinio optimizavimui.
Paskutinis vidinio SEO žingsnis – turinys. Pagal atliktą raktinių žodžių tyrimą tvarkomi ir adaptuojami tekstai, nuotraukos ir jų pavadinimai. Ar žinojote, kad paieškų sistemos, svetainėje esančias nuotraukas identifikuoja kaip tekstus? Būtent dėl šios priežasties būtina sutvarkyti keliamų nuotraukų pavadinimus, ALT atributus, juose naudoti raktažodžius.

Be galo svarbu sumažinant nuotraukos dydį iki reikiamo (kilobaitais) išlaikyti aukščiausią nuotraukų kokybę. Taip pat labai šaunu, jei tinklalapyje naudojamos originalios nuotraukos – jos taip pat daug palankiau vertinamos paieškos robotukų. Ir, žinoma, pats tekstas – kuriant tekstus ypač svarbu tai, kad jie būtų unikalūs, mat paieškos sistemos gali atpažinti perkopijuotus tekstus ir jų tiesiog nepripažinti.

Be to, reikėtų nepamiršti, kad šie tekstai bus ne tik analizuojami paieškų robotukų, bet ir skaitomi potencialių klientų, tad turi būti informatyvūs, įdomūs, gyvi. Kuriant tekstus svarbu išmanyti savo auditoriją ir parinkti tinkamą kalbėjimo toną, kreipinį. Tekste paliktos gramatikos, skyrybos ar akivaizdžios stiliaus klaidos gali atbaidyti klientus – jie ne taip gerai jus vertins, mažiau pasitikės jūsų prekiniu ženklu, rečiau kam nors rekomenduos ar net išvis nerekomenduos. Geras turinio kūrėjas žino ne tik visus kalbos niuansus, bet ir išmano, kokiomis formomis ir būdais sudominti ir įtraukti svetainės lankytoją. O jei įtrauksite skaitytoją, tuomet į jūsų turinį įsitrauks ir paieškos sistemos.

Ką suteikia SEO vidinis optimizavimas?

Tvarkinga, "search-engine" friendly svetainę

Vidinis SEO optimizavimas, pirmiausiai, pašalina klaidas. Klaida SEO specialistui – ne netaisyklingai parašytas žodis, o svetainės viduje blogai parinktos funkcijos, netinkamai parinkti ar visai neparinkti meta tekstai, klaidingas URL adresas ir kiti techniniai dalykai. Pašalinus klaidas pasišalina ir priežastis, dėl kurios Google ar kita paieškos sistema negali jūsų pastebėti.

Tvarkingą, įdomiai skaitomą bei lengvai randamą tekstą

Vidinė SEO optimizacija apima ir tekstų tvarkymą ar rašymą, tad po jos jūsų svetainėje liks tvarkingi, paieškos sistemoms tinkamų žodžių prisodrinti tekstai, kurie paleis ir skaitytojus. Tvarkingi, tinkamai orientuoti tekstai gali ne tik supažindinti su jūsų veikla, bet ir pamokyti, įkvėpti ar net parduoti.

Geresnį svetainės užsikrovimo greitį

Vidinis SEO dažniausiai išsprendžia ir svetainės užsikrovimo greičio problemas.. Specialistų teigimu, jūsų svetainės lankytojai, su kiekviena papildoma laukimo sekunde, vis dažniau susigundo ieškoti jiems reikalingos informacijos kituose internetiniuose tinklalapiuose. Vadinasi, kuo jūsų svetainė lėtesnė, tuo daugiau net nepastebėdami atiduosite klientų į konkurentų rankas.

Atlikdami vidiniį SEO taip pat užtikriname, kad būtų sujungtos srauto sekimo programėlės tokios kaip Google Analytics ir Search Console, o jeigu jos jau prijungtos, tada žiūrime į rezultatus ir pritaikome sprendimus pagal naujausius duomenis.

Vidinis susietumas, teisinga struktūra ir user-friendly svetainė

Visoms naršyklėms ir visiems įrenginiams pasiekiamą svetainę. Ko gero, esate pastebėję, kad naršant telefonu kai kurios svetainės ne itin patraukliai atrodo – nepatogu skaityti, lyg kažko per daug ar per mažai, atsiranda tušti tarpai ar tekstas išsidėsto netolygiai. Tai ženklas, kad svetainė nėra pritaikyta tokiems įrenginiams. O tai taip pat mažina jūsų potencialių klientų skaičių, mat šiuo metu ypač populiaru informacijos ieškoti tiesiog savo telefone.

Po vidinio SEO turite tvarkingą tinklalapio struktūrą ir švarias nuorodas. Aiški struktūra užtikrina sklandų ir lengvą potencialių klientų naršymą jūsų svetainėje, pasufleruoja paieškų robotukams apie ką yra jūsų puslapis. Tą daro ir švarios nuorodos. Juk daug smagiau matyti tvarkingą pvz aiskit.lt/vidinis-seo nuorodą, nei ilgą, neaiškių simbolių perpildyta kratinį.

Patikimumą ir matomumą paieškos sistemose

Vidinis SEO optimizavimas suteikia ir taisyklingas META žymas. Taisyklingos META žymos yra tokios, kurios kuo tiksliau apibūdina tai, ką galima rasti puslapyje. Meta tekstukus kai kuriais atvejais mato vartotojai, bet yra orientuoti į paieškos sistemas, tad turi būti itin tikslūs, koncentruoti ir kiek įmanoma labiau pritaikyti prie tikslinės auditorijos.

Didesnius šansus būti randamiems pagal paveikslėlių paiešką

Po SEO optimizacijos jūsų svetainėje esantys paveikslėliai ar nuotraukos turės tinkamus ALT tekstus ir bus puikiu įrankiu būti pastebėtiems paieškos sistemų. Taisyklingi nuotraukų pavadinimai yra lygiai tokie pat svarbūs, kaip ir taisyklingi tekstai.

Kam reikalingas Vidinis SEO optimizavimas

Vidinis SEO optimizavimas dar kitaip vadinamas puslapio vidaus tvarkymu. Tam, kad būtumėte pastebėti neužtenka tik geros reklamos – reikia švarios, optimizuotos ir paieškos sistemų algoritmams patrauklios svetainės, į kurią galėsite pakviesti potencialius klientus ir didinti savo žinomumą.

Norėdami būti aukščiau nei konkurentai, tiesiog privalote būti greitesni, tikslesni, patogesni ir patrauklesni. Visa tai ir suteikia vidinė SEO optimizacija. Greita, patogi ir įvairioms naršyklėms bei įrenginiams pritaikyta svetainė trauks lankytojus, tikslios žymos, raktažodžiai ir nuorodos kvies paieškų sistemas jus pastebėti, o paprastas ir greitas svetainės valdymas džiugins jus.

Vidinis SEO Optimizavimas Atliktas – Kas Toliau?

Atlikus vidinį SEO optimizavimą būsite lyg susitvarkę namus – pasiruošę pasirodyti lankytojams ir pačioms paieškoms. O tvarkinga erdvė, pripažinkime, kuria ir palankesnį įvaizdį. Visgi, vien šio žingsnio, kad jus pastebėtų už jūsų svetainės ribų gali nepakakti. Žinomumo didinimui ir autoriteto kūrimui būtinas kitas žingsnis – išorinis SEO.

Išorinė SEO optimizacija skleidžia žiną apie jūsų veiklą visame internete – specialiose nuorodų talpinimo platformose, naujienų portaluose, populiariausiuose tinklaraščiuose, forumuose ar net socialiniuose tinkluose. 

Kuo daugiau ir dažniau žmonės girdės apie jūsų internetinę svetainę, tuo dažniau ją aplankys. O nuolatinį lankytojų srautą pastebėjusios paieškų sistemos jūsų turinį laikys naudingu ir organiškai kels į paieškų topus. Akivaizdžiausius rezultatus ir didžiausią naudą pastebėsite darydami viską t.y tiek techninį SEO, tiek turinio optimizaciją tiek išorinį SEO.

Aistis

SEO srityje dirbu jau daugiau nei 12 metų, per visą savo karjerą teko optimizuoti šimtus skirtingų svetainių, dirbti su įvairiais projektais, pasiekti itin gerų rezultatų paieškoje ir padidinti lankytojų srautus bei pardavimus.

Daugiau apie mane

Kontaktai

Turite klausimų? Su manimi galite susisiekti įvariais būdais, tad pasirinkite sau patogiausią
Klaipėda, Dragūnų g.
+37062783190
info@aiskit.lt
Contact Form Demo (#3)
menu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram