Trumpai tariant tai nuoroda kitoje internetinėje svetainėje vedanti į jūsų puslapį. Norint suprasti daugiau, pirmiausia jus reikia supažindinti su keliomis sąvokomis:
URL - internetinės svetainės ar puslapio nuoroda
Referring domain - tai internetinė svetainė, kuri turi nuorodą vedančia į jūsų puslapį
Anchor text - tai dažniausiai kita spalva išskiriamas ir paspaudžiamas tekstas, kuris nukreipia lankytojus į kitą puslapį. SEO pasaulyje, tai vienas svarbiausių elementų. Šitas paspaudžiamas tekstas turėtų lankytojus nukreipti į susijusius ir naudingus puslapius.
Pirmosiomis paieškos sistemų dienomis atgalinės nuorodos buvo pagrindinis ir vienintėlis faktorius. Kuo daugiau geresnių nuorodų tuo aukščiau puslapis pasirodydavo paieškoje.
Nors dabar atgalinės nuorodos tokios galios ir nebeturi, jos vistiek atlieka vieną svarbiausių vaidmenų. Didelis kiekis kokybiškų nuorodų vedančių į jūsų internetinę svetainę parodo, kad jūsų svetainė turi didelį autoritetą ir yra patikimesnė už kitas. Bet kaip sužinoti kokios nuorodos yra kokybiškos, o kokios ne?
Kiekviena atgalinė nuoroda yra skirtinga ir perduoda daugiau ar mažiau galios. Tai priklauso nuo daugybės faktorių. Kokybiška svetainė, kurioje yra jūsų nuoroda yra:
Sveikai ir gerai atrodanti internetinė svetainė turėtų turėti įvairių nuorodų. Taip ji atrodo natūrali ir stipresnė paieškos sistemose, tai vadinama viena iš išorinio SEO strategijų.
Tikslus tekstas (Exact-match) - kai naudojate tikslų savo anchor tekstą. Pavyzdžiui, jeigu norite paieškoje būti pirmi su raktažodžiu "SEO paslaugos Klaipėdoje", tai reiškia, kad tokį tekstą ir naudosite uždedant nuorodą. Dėmesio: nors tai ir gali pagreitinti pozicijų kilimą paieškoje, per didelis tikslinių raktažodžių panaudojimas gali privesti prie puslapio deindeksavimo.
Ne visai tikslus tekstas (Partial-match) - tai natūralesnis būdas norint iškilti paieškoje su savo tiksliniais raktažodžiais. Nes šiuo atveju nuorodą klijuotume ant "geriausias SEO Klaipėdoje"
Generiniai (Generic) - tai paprasti žodžiai tokie kaip - skaitykite toliau, tęskite, spauskite čia ir panašiai
Prekės ženklas (Branded) - natūralios nuorodos, kai žmonės puslapiuose pamini jus naudojant įmonės pavadanimą taip pat uždėdami nuorodą pavyzdžiui: daugiau informacijos rasite aiskit.
Nuogos nuorodos (Naked links) - kai vietoje teksto naudojama tiesiog nuoroda, pavyzdžiui: Apie SEO daugiau informacijos rasite https://aiskit.lt/
Google ir kitos paieškos sistemos yra tiksliai nurodžiusios kokius atributus reikia naudoti įvairioms nuorodoms. Šiuo metu yra 3 atributai:
Nofollow - prie nuorodos naudojant HTML šalia parašome rel="nofollow". Šis atributas informuoja paieškos sistemas, kad nuoroda neturėtų būti sekama ir naudojama kaip svetainės į kurią vedame stiprinimo indikatorius ir kad mes neatsakome už šios nuorodos kokybę.
UTC - dažniausiai naudojama forumuose, komentaruose ir panašiose vietose, kur turinys yra patalpintas ne svetainės savinininko, o pačių lankytojų.
Sponsored - jeigu nuoroda yra nupirkta, už ją buvo sumokėta ar susitarta kitaip atsilyginti, Google nori, kad tokie atvejai būtų pažymėti šiuo atributu. Tačiau realybėje taip daro labai mažai puslapių ir šiai dienai beveik neįmanoma sužinoti ar nuoroda buvo pirkta ar patalpinta natūraliu būdu.
Lengviausias būdas yra patikrinti konkurentų puslapius su tokiais įrankiais kaip Ahrefs arba Semrush, arba tiesiog naudojant betkokį kitą nemokamą įrankį. Tada pasirinkti backlinks arba reffering domains skiltį ir sužinoti kokių nuorodų turi jūsų konkurentai
Pamatę domenų, ar puslapų sarašus galima atsirinkti jus dominančius puslapius, su jais susisiekti ir sutarti dėl nuorodos patalpinimo.
Svečių įrašai (guest posts) - susisiekiate su svetainės valdytojais, pasiūlote parašyti straipsnį, jus ir juos dominančia tema, o jie už tai straipsnyje patalpina nuorodą į jūsų puslapį. Dažniausiai dar yra sutariama kaina, kurią turite sumokėti.
Komentarai - tai komentarai su atgaline nuoroda į įvairuose forumuose, kurie yra tos pačios temos kaip ir jūsų puslapis, arba labai susiję.
Profiliai - puslapiai, kuriuose galima užpildyti savo profilį ir nurodyti puslapį į savo svetainę. Šios nuorodos nėra labai stiprios, tačiau dažnai gelbsti išlaikant sveikai atrodantį bendrą SEO svetainės profilį.