Web Analytics

Kas yra Twitter ir kodėl šis socialinis tinklas yra reikalingas?

Nors lietuviai kaip ir visas pasaulis gana greitai įsisavino tokius socialinės žiniasklaidos galiūnus kaip Facebook ar Instagram, tačiau Twitter didžiajai daliai vartotojų vis dar lieka mistika ir šis socialinis tinklas labai sunkiai skverbiasi į Lietuvos rinką. Tokiose šalyse kaip JAV bei Jungtinė Karalystė, Twitter yra vienas pagrindinių žiniasklaidos, žinomų visuomenės veikėjų bei pramogų pasaulio įžymybių informacinės sklaidos kanalų. Visos karščiausios naujienos, paskalos bei skandalai dienos šviesą pirmiausia išvysta būtent šioje platformoje. Būtent čia dažniausiai prasideda virusinio marketingo efektas.

Taigi, kas yra tas Twitter ir kuo jis toks ypatingas? Paprastai kalbant, tai yra trumpųjų žinučių dalinimosi lenta. Netgi pirminė Twitter paskirtis, kuriant šią platformą, buvo suteikti vartotojams galimybę SMS žinutėmis komunikuoti su nedidelėmis grupelėmis žmonių vienu metu, kol galiausiai ši platforma per 10 metų išaugo į 1,3 milijardo registruotų vartotojų turintį socialinį tinklą.

Viena pagrindinių ir išskirtinių Twitter savybių yra kiekvienos žinutės apribojimas iki 140 simbolių. Tai reiškia, kad jei norite, jog jūsų skleidžiama informacija pasiektų skaitytoją, mintys turi būti dėstomos trumpai, aiškiai, bei patraukliai. Panašiai kaip naujienų antraštės. Kita labai svarbi ir visiems gerai žinoma šios platformos savybė yra #grotažymės (hashtags). Būtent Twitter yra šios, visą pasaulį užvaldžiusios manijos savininkė. Šiuo metu jau beveik visi didieji socialiniai tinklai yra perėmę ir įdiegę #grotažymių naudojimą savose platformose.

Be aukščiau išvardintų išskirtinių šio socialinio tinklo savybių, Twitter labai mėgiamas dėl to, kad tai praktiškai yra realaus laiko platforma. Informacijos srautas yra toks didelis, kad kažkas naujo įvyksta kas sekundę. Kad būtų lengviau įsivaizduoti, pavyzdžiui, kiekvieną sekundę šioje platformoje yra išsiunčiami 6000 pranešimų. Tai yra įspūdingi kiekiai informacijos.

Priešingai nei kituose socialiniuose tinkluose, kur įprasta praktika yra pasidalinti 1-2 žinutėmis per parą, Twitter vartotojai tai daro po 5-10 ar net 20 kartų per dieną. Todėl vienos žinutės gyvavimo ciklas yra vos iki 20 minučių. Vėliau ji tiesiog pradingsta sraute ir paprasčiausiai tampa nebematoma.

Tačiau, kaip jau minėta anksčiau, būtent šioje platformoje dažniausiai yra skelbiamos visos karščiausios naujienos. Ypač aktyvūs šiame socialiniame tinkle yra pramogų pasaulio įžymybės, sportininkai bei įvairūs visuomenės veikėjai. Kaip matome iš žemiau pateiktos statistikos, būtent žinomi žmonės sudaro daugiausią sekėjų turinčių vartotojų penketuką.

Kaip Twitter pasitarnauja verslui?

Visų pirmiausia šiek tiek statistikos:

  • 66% visų Twitter vartotojų būtent šioje platformoje sužinojo apie kokią nors iki tol negirdėtą įmonę ar prekinį ženklą
  • 94% vartotojų planuoja kažką pirkti iš įmonės, kurią seka šiame socialiniame tinkle
  • 69% jau yra kažką pirkę iš įmonės būtent todėl, kad kažką pamatė Twitter platformoje
  • 77% vartotojų susidaro pozityvesnę nuomonę apie prekinį ženklą, jei gauna atsakymą į pateiktą klausimą būtent šioje platformoje
  • 80% visų Twitter vartotojų yra bent kartą paminėję kokį nors prekinį ženklą šioje platformoje
  • Įmonės, kurios naudoja platformą kaip vieną iš klientų aptarnavimo įrankių, pastebėjo, kad klientų pasitenkinimas padidėjo 19%.

Kaip matome, Twitter turi labai didelę įtaką verslui. Čia yra vieta, kur dažniausiai viešinami skundai apie įmonės blogą aptarnavimą, prastą produkto kokybę, apgavystes ir panašius įvykius. Taip pat eiliniai vartotojai neretai įmonėms užduoda klausimus būtent šioje platformoje, tikėdamiesi sulaukti labai greito atsakymo. Tyrimai netgi parodė, kad 60% vartotojų šiame socialiniame tinkle tikisi sulaukti atsakymo ne ilgiau kaip per 1 valandą. Todėl daugelis kompanijų Twitter platformą pradėjo naudoti kaip vieną iš klientų aptarnavimo įrankių. Čia vyksta nuolatinis bendravimas su potencialiais klientais, sprendžiamos problemos bei rengiami įvairūs konkursai ar žaidimai.

Ypatingai didelę sėkmę šiame socialiniame tinkle jaučia sporto ir pramogų verslo industrijos atstovai. Įvairių sporto šakų komandos nedelsiant skelbia naujienas apie pasirašytas sutartis su naujais žaidėjais. Tiesioginių sporto rungtynių metu ši platforma virsta realaus laiko komentavimo lenta, kurioje skelbiamos įvairios pikantiškos naujienos, kurių neužfiksuoja kameros, taip pat pranešama apie įvykius už aikštelės ribų bei tiesiog komentuojamas pats žaidimas. Pasaulio futbolo čempionato, Super Taurės ar Olimpiados metu Twitter platforma tiesiog lūžta nuo žinučių šiomis temomis.

Taip pat ne ką mažiau populiarus šis socialinis tinklas yra žiniasklaidoje. Visos karščiausios naujienos, bei didžiausi skandalai yra skelbiami būtent šioje platformoje. Tai yra greita ir efektyvi vieta pirmiems pasiekti savo skaitytoją ar klausytoją. Labai dažnai Twitter yra naudojamas netgi kaip informacijos šaltinis surinkti faktus apie vienus ar kitus įvykius. Tarkim, užklupus stichinei nelaimei žmonės labai dažnai apie įvykius tame regione pirmiausia praneša savo Twitter paskyrose, o žurnalistai visą šią informaciją gali lengvai surinkti ir panaudoti kaip medžiagą naujam straipsniui.

Twitter taipogi yra mėgiama platforma ir tarp startuolių bei tinklaraštininkų. Startuoliams tai puiki vieta komunikuoti su potencialiais klientais, kurie laukia artėjančio produkto paleidimo, šiuo metu crypto startuoliams tai vienas pagrindinių įrankių. Čia jie gali pranešti apie produkto kūrimo stadijas, naujienas, susijusias su kuriamu produktu bei lengvai pritraukti vis augančia auditoriją. Tuo tarpu tinklaraštininkai mėgsta šį socialinį tinklą dėl jo paprastumo bei galimybės suburti didelę bendruomenę neišleidžiant nė cento. Taip pat, tai puiki vieta susipažinti su savo srities specialistais ir taip praplėsti įtakingų kontaktų ratą. Labai dažnai Twitter būna vienas pagrindinių kanalų žmonėms, siekiantiems žinomumo.

Twitter Lietuvoje

Kaip jau buvo minėta straipsnio pradžioje, Lietuvoje Twitter platforma kol kas nėra tokia populiari kaip kitose šalyse. Nors vis daugiau lietuvių ir pradeda naudotis šiuo tinklu, tačiau dažniausiai tai daroma tuomet, kai taikomasi į užsienio rinką. Žemiau pateikiame top 10 didžiausių Twitter paskyrų Lietuvoje.

Kaip matome pirmoje vietoje yra Nordcurrent, o antroje Simonna ir trečioje Kristina Orbakaitė.

Kodėl Twitter platforma tokia nepopuliari tarp Lietuvos gyventojų? Sunku pasakyti. Gal tai dėl visiškai kitokios bendravimo formos nei įprasta Facebook platformoje, galbūt trūksta mūsų visuomenės veikėjų, įžymybių bei didžiausių prekinių ženklų didesnio įsitraukimo į šį procesą, o gal tiesiog daugumai žmonių per sudėtinga perprasti šį socialinį tinklą.

Bet kokiu atveju, pasauliniu mastu Twitter yra beprotiškai populiari platforma. Ne veltui šis socialinis tinklas kas mėnesį sulaukia daugiau nei 310 milijonų aktyvių vartotojų. Sudarytos sutartys su NBA ir NFL dėl tiesioginių transliacijų tik parodo faktą, kad Twitter savininkai neketina sustoti ir siekia šią platformą padaryti dar patrauklesnę ir dar aktyvesnę. Twitter iš viso turi sudarę įvairias sutartis su 120 įvairių sporto šakų organizacijų. Ir tuo ši kompanija neketina apsiriboti. Planuojama investuoti ne tik į sportą, bet ir į įvairias kitas pramogų verslo šakas taip pritraukiant vis daugiau naujų vartotojų. Taigi, anksčiau ar vėliau turėtų prasidėti aktyvi plėtra ir mažesniuose regionuose tokiuose kaip Lietuva, Latvija ar Estija.

Pasikeitę Twitter savininkai

2022m. Balandžio 5 d. Muskas paskelbė, kad yra įsigijęs daugiau nei 9% Twitter akcijų atvirame rinkoje. Pradžioje jam siūloma tapti valdybos nariu, tačiau šis planas greitai žluga, ir Twitter nusprendžia pasinaudoti "nuodų piliulės" strategija, kad apgintųsi nuo priešiško Musko perėmimo.

Vėliau Muskas pasiūlo įsigyti Twitter už 54,20 dolerius už akciją, arba apie 44 milijardus dolerių — kaina, gerokai viršijanti įmonės akcijų kainą tuo metu. Jis teigia, kad jo tikslas yra taikyti laisvos kalbos principus platformoje, kuria, jo nuomone, buvo blogai valdoma. "Ši įmonė nei išgyvens, nei įgyvendins šios visuomeninės būtinybės esamomis sąlygomis", - jis rašo. "Twitter turi būti transformuotas į privačią įmonę".

Spalio 28 d. E. Muskas oficialiai užbaigia įsigijimą, perima "Twitter" kontrolę ir nedelsdamas atleidžia pagrindinius vadovus, įskaitant generalinį direktorių Paragą Agrawalą ir politikos direktorę Vijayą Gadde.

Aistis

SEO srityje dirbu jau daugiau nei 12 metų, per visą savo karjerą teko optimizuoti šimtus skirtingų svetainių, dirbti su įvairiais projektais, pasiekti itin gerų rezultatų paieškoje ir padidinti lankytojų srautus bei pardavimus.

Daugiau apie mane

Susiję įrašai

Kontaktai

Turite klausimų? Su manimi galite susisiekti įvariais būdais, tad pasirinkite sau patogiausią
Klaipėda, Dragūnų g.
+37062783190
info@aiskit.lt
Contact Form Demo (#3)
menu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram