Web Analytics

SEO auditas - Kas tai Yra ir Kada Būtina atlikti? 

Būkite matomi Google paieškoje ir padidinkite srautą bei konversijas

SEO auditas – kas tai?

Ar esate susidūrę su situacija, kai turėdami internetinį puslapį ar elektroninę parduotuvę, rodos, viską darote teisingai, bet vis dar nesulaukiate norimo kiekio lankytojų, o pati svetainė net ir pagal raktažodžius, toli gražu, nėra lengvai randama paieškų rezultatuose?

O gal nutuokiate kas trukdo pasiekti naujus klientus ir paieškos sistemų dėmesį, bet nežinote nuo ko pradėti? SEO auditas gali pagelbėti jums suprasti, ką turite daryti, kokius veiksmus turite atlikti, kad situacija pasikeistų ir jūsų organinis srautas augtų.

SEO auditas – tai procesas, kurio metu patyrę SEO specialistai išanalizuoja konkrečios svetainės pritaikymą paieškos sistemų algoritmams. Kitaip tariant, pasitelkiant tam tikrus įrankius, analizuojama, kiek svetainė atitinka „Google“ ar kitų paieškos sistemų nustatytus standartus.

Atliekant SEO auditą nustatomos klaidos, kurios neleidžia organiškai kilti paieškų pozicijose. Tai yra vienas pirmųjų žingsnių vykdant vidinį SEO. Visgi, reikėtų nepamiršti, kad šio etapo metu klaidos nėra taisomos, o tik identifikuojamos. Klaidų taisymas – kitas vidinio SEO etapas. SEO auditą galima skirti į dvi dalis: techninį ir turinio auditus.

SEO techninis auditas

SEO techninis auditas – tai visos svetainės  ir puslapių veikimo bei struktūros analizė. Jo metu analizuojamas svetainės kodas, URL adresai, vidinė tinklalapio struktūra, greitis, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams ir skirtingoms naršyklėms.

Analizuojama, ar naršymas jūsų svetainėje yra patogus ir paprastas, ar lankytojai jus gali pasiekti įvairiausiais įrenginiais ir naršyklėmis. Lėtai veikiančios arba nuolat stringančios svetainės atbaido potencialius klientus, čia jie praleidžia mažiau laiko ar net suirzę keliauja pas jūsų konkurentus. Tad SEO techninis auditas siekia identifikuoti vidines tinklalapio problemas, kurios neleidžia lankytojams jūsų svetainėje jaustis gerai, o kartais visai nėra prieinama vadinamų Google robotų nes tiesiog yra blokuojama. Bet tai dar ne viskas. 

Atliekant techninį SEO auditą gilinamasi, ar analizuojama svetainė yra pritaikyta paieškos sistemoms, t. y. ar yra draugiška SEO (SEO friendly). Tik „Google“ ar kitų paieškos sistemų standartus atitinkanti svetainė gali organiškai kilti paieškos sistemų rezultatų topais, o didesnis pastebimumas, reiškia didesnį srautą ir konversijas.

SEO turinio auditas

SEO techninis auditas – tai visos svetainės  ir puslapių veikimo bei struktūros analizė. Jo metu analizuojamas svetainės kodas, URL adresai, vidinė tinklalapio struktūra, greitis, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams ir skirtingoms naršyklėms.

Analizuojama, ar naršymas jūsų svetainėje yra patogus ir paprastas, ar lankytojai jus gali pasiekti įvairiausiais įrenginiais ir naršyklėmis. Lėtai veikiančios arba nuolat stringančios svetainės atbaido potencialius klientus, čia jie praleidžia mažiau laiko ar net suirzę keliauja pas jūsų konkurentus. Tad SEO techninis auditas siekia identifikuoti vidines tinklalapio problemas, kurios neleidžia lankytojams jūsų svetainėje jaustis gerai. Bet tai dar ne viskas. 

Atliekant techninį SEO auditą gilinamasi, ar analizuojama svetainė yra pritaikyta paieškos sistemoms, t. y. ar yra draugiška SEO (SEO friendly). Tik „Google“ ar kitų paieškos sistemų standartus atitinkanti svetainė gali organiškai kilti paieškos sistemų rezultatų topais, o didesnis pastebimumas, reiškia didesnį srautą ir konversijas.

Ką suteikia SEO auditas?

SEO auditas, pirmiausiai, suteikia žinias. SEO specialistai, išanalizavę jūsų internetinę svetainę pateiks jums ataskaitą ir pristatymą, kuriame matysite bei suprasite, kokios klaidos neleidžia paieškos sistemoms rasti jūsų svetainės ir rasite patarimus, pasiūlymus, ką galėtumėte pakeisti, kad jūsų svetainė būtų SEO friendly, t. y. pasiruošusi kilti paieškos sistemų rezultatų topais.

Po SEO audito jūs žinosite, kokie vidiniai ir išoriniai elementai trukdo būtų pastebėtiems, kaip galite išvengti klaidų, kurios paprasčiausiai blokuoja paieškos sistemų prieigą prie jūsų tinklalapio. 

Jeigu SEO audito metu atliekamas tiek SEO techninis, tiek SEO turinio auditas, vadinasi, po audito gaunate ne tik techninės dalies, bet ir turinio patarimų.

Nusprendus dirbti toliau su ilgalaike strategija, šias rekomendacijas ir patarimus toliau įgyvendinate kartu su SEO specialistu bei savo komanda.

Kaip mes dirbame arba SEO audito etapai

Prieš pradėdami imtis veiklos, visų pirma, mes stengiamės kuo labiau pažinti savo klientą ir jo internetinę svetinę. Pažinti yra labai svarbu, mat kiekvienas atvejis yra labai unikalus.

Iš pradžių susipažįstame su veikla, siekiais, tikslais, aptariame, kaip yra prižiūrima internetinė svetainė, ar buvo jai atliekamas SEO ir išsiaiškiname kitus itin reikšmingus klausimus. Čia labai didelę svarbą turi intuicija – pasitelkiant ją ir ilgametę mūsų, kaip specialistų patirtį, dar neatlikus detalesnės analizės jau galima pastebėti kai kuriuos aspektus.
Kitas žingsnis – svetainės tikrinimas tam tikrais profesionaliais įrankiais - Semrush, Ahrefs, ScreamingFrog ir kitais. Naudodami SEO specialistams skirtas programas peržiūrime, kokie yra domenai, kokia jų būklė ir istorija, patikriname atgalines nuorodas (backlinks), bendrą svetainės matomumą, organinį srautą, raktažodžius.

Atliekant atgalinių nuorodų auditą atidžiai tikriname, ar nuorodos nepaliktos blogo reitingo svetainėse, kurios gali daryti neigiamą įtaką svetainės optimizacijai. Be to, svarbu išsiaiškinti, kas yra svetainės talpinimo (hostingo) teikėjas, kokie yra vidiniai serverio nustatymai, ar svetainė turi SSL sertifikatą.
Toliau – svetainės analizė, pasitelkiant „Google“ įrankius, tokius kaip, pavyzdžiui, „Google Search Console“, „Google Analytics“. Šie ir kiti įrankiai padeda lengviau identifikuoti tam tikrus techninius svetainės aspektus, tokius kaip užkrovimo greitis, pritaikomumas įrenginiams ir naršyklėms bei kiti, identifikuoti vietas, iš kurių atkeliauja lankytojai, kiek ir kurioje svetainės vietoje praleidžia daugiausiai laiko.

Dar vienas svarbus žingsnis – analizė turinio valdymo sistemoje (TVS, angl. CMS). Čia peržiūrimi svetainės vidaus nustatymai ir kiti techniniai dalykai. Taip pat svarbu išsiaiškinti, ar neseniai nebuvo atlikti didesni svetainės pakitimai. Atkreipiamas dėmesys, ar svetainės nustatymai atitinka „Google“ paieškos standartus, ar jie netrukdo būti pastebėtiems.
Atlikdami SEO auditą atkreipiame dėmesį ne tik į techninius svetainės dalykus. Kartais mažinti jūsų svetainės pastebimumą paieškos svetainėms gali ir pats svetainių turinys.

SEO audito metu gilinamės ir į svetainėse esančius tekstus, nuotraukas, paveikslėlius, vaizdo įrašus ir kitą turinį, analizuojame, kiek jis atitinka raktažodžius, kuriais potencialūs klientai jūsų ieško.

Taip pat atkreipiame dėmesį ir į tai, ar visur yra META ir ALT žymos, ar jos teisingos. Audito metu sudarome klaidų ir / ar jų sprendimų sąrašus, kurie vėliau gali padėti atliekant tiek vidinį, tiek išorinį SEO.
Atliekant SEO auditą tiesiog neišvengiamas ir žvilgsnis už svetainės ribų. Svarbu išanalizuoti, kas ir kaip skleidžia žinią apie jūsų veiklą internete.

Čia analizuojami ir anksčiau publikuoti straipsniai, socialiniai tinklai, įvairios vaizdo ar garso įrašų platformos, forumai ir kitos vietos, kuriose minimas jūsų ženklas.

SEO audito nauda arba kokias problemas juo galima išspręsti

SEO konkurencinio lauko analizė

Profesionalų atliktas SEO auditas apima daug klausimų. Vienas iš jų – konkurencinis laukas. SEO audito metu specialistai analizuoja ne tik jūsų internetinę svetainę, bet ir bendrą jos padėtį specifinės sferos lauke, vadinasi, analizuoja konkurentų veiksmus, kurie lemia jų padėtį paieškos sistemose.

Tik žinodami konkurentų pasitelkiamas priemones ir veiksmus, SEO specialistai gali pasiūlyti efektyviausių sprendimų, kuriuos taikant galėtumėte savo srityje juos aplenkti.

Svetainės techninės būklės gerinimas

Kitas itin svarbus klausimas – ar svetainė atitinka paieškos sistemos standartus. Atsakant į šį klausimą svetainės optimizavimo paieškos sistemoms audito metu atliekama techninės dalies ir turinio analizė, nustatoma ar tam tikri elementai atitinka „Google“ standartus, išskiriama, kas galėtų pagerinti situaciją.

Tvarkinga ir draugiška paieškoms svetainė – tai lyg tvarkingi namai, į kuriuos gera užsukti ne tik draugams, bet ir jums.

Tikslinės auditorijos ir Search Intent nustatymas

Trečiasis, ne ką mažiau aktualus klausimas – kokia yra jūsų tikslinė auditorija, kaip ją pasiekti ir sudominti. Atlikus SEO auditą kartais galima pastebėti, kad raktažodžių, kuriais potencialūs klientai ieško jūsų prekių, paslaugų ar veiklos, paprasčiausiai svetainėje nėra arba jie vartojami ne tie.

Tam, kad į jūsų internetinį puslapį užsuktų tik jūsų prekėmis, paslaugomis ar veikla suinteresuoti žmonės, SEO specialistai siūlo neapsiriboti vien tvarkinga internetine svetaine ir išbandyti įvairias platformas.

Po SEO audito jūs žinosite, kas yra jūsų klientai, kokie yra jų poreikiai ir kokius sklaidos kanalus turėtumėte rinktis, norėdami pritraukti tikslinę auditoriją.

Laiko ir resursų taupymas

Atlikus SEO auditą pateikiamas tikslus veiksmų planas, kurio laikantis galima per trumpiausią laiką pasiekti maksimaliausių rezultatų.

Po SEO audito rekomenduojama atlikti vidinį ir išorinį SEO. Vidinis SEO skirtas optimizuoti svetainę pagal paieškos sistemų standartus. Šio proceso metu taisomos svetainės programavimo, struktūros ir turinio klaidos. Išorinis SEO labiau orientuotas į svetainės matomumo didinimą už svetainės ribų. Šiame etape talpinamos išorinės nuorodos, atliekami tam tikri SEO marketingo veiksmai, SEO reklama.

Kada SEO auditas gali būti naudingas?

SEO auditas – lyg vizitas pas gydytoją. Jį galima atlikti tiek nesulaukiant teigiamų rezultatų ar situacijai net pablogėjus, tiek profilaktiškai. Paieškos sistemų standartai nuolat keičiasi, tad ypač svarbu sekti pakitimus ir juos adaptuoti jūsų svetainėje. Nepamirškite, kad SEO rūpinatės ne tik jūs, tai, ko gero, daro ir jūsų konkurentai, tad naujausia informacija čia yra ypač svarbi. Idealu, jei SEO auditą atliksite kas kelerius metus. Visgi, indikatoriai, signalizuojantys apie tai, jog metas atlikti SEO auditą būtų šie:

• jūsų svetainės pozicija paieškos sistemoje krito;
• kardinaliai sumažėjo lankytojų skaičius;
• stipriai krito pardavimai;
• atnaujinote svetainės programinį kodą ar atlikote svarbius pakeitimus;
• atnaujinote svetainės versiją arba persikėlėte į naują serverį;
• norite pakeisti domeną ar jo galūnę;
• norite sujungti kelis projektus į vieną svetainę;
• startuojate užsienio rinkoje;
• pasikeitė svetainės administratorius ar savininkas;
• tiesiog norite padidinti konversijas ir srautą;
• sulaukėte „Google“ ar kitos paieškos sistemos, į kurią orientuojatės, nuobaudą;
• patyrėte SEO ataką;
• įtartinai išaugo išorinių nuorodų skaičius;
• jūsų planuose – vidinis SEO arba išorinis SEO.

SEO audito kaina ir trukmė

SEO audito kaina, kaip ir trukmė, priklauso nuo svetainės, kuriai norima atlikti SEO auditą. Nedidelei svetainei SEO auditas gali užtrukti apie savaitę, tad tokiu atveju audito kaina bus mažesnė, o štai didelės apimties internetinei parduotuvei SEO auditas gali trukti ir kelias savaites, tad ir SEO audito kaina bus kur kas didesnė. 

Todėl prieš nustatydami kainą visada peržiūrime ir paanalizuojame projektą, konkurencinį lauką ir dabartinę techninę būklę.

Aistis

SEO srityje dirbu jau daugiau nei 12 metų, per visą savo karjerą teko optimizuoti šimtus skirtingų svetainių, dirbti su įvairiais projektais, pasiekti itin gerų rezultatų paieškoje ir padidinti lankytojų srautus bei pardavimus.

Daugiau apie mane

Kontaktai

Turite klausimų? Su manimi galite susisiekti įvariais būdais, tad pasirinkite sau patogiausią
Klaipėda, Dragūnų g.
+37062783190
info@aiskit.lt
Contact Form Demo (#3)
menu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram