Web Analytics

Aiskit

Menu

Aiskit

Menu

Kas yra SEO? Didžiausi privalumai ir trūkumai

SEO tai yra menas, mokslas ir strategija, kurią atliekant mes įtikiname paieškos sistemas tokias kaip Google, Bing ir Yahoo mūsų internetinius puslapius rodyti aukštesnėse pozicijose.

Įvesdami savo norimą užklausą į paiešką matome reklamas, paveikslėlius, vaizdo įrašus, informaciją ir dažniausiai 10 nuorodų į skirtingus puslapius. Tiesa jeigu norėsime daugiau rezultatų tai galime padaryti eidami į antrą, trečia ir kitus puslapius.

Tikriausiai kaip ir aš, dažniausiai neieškote daugiau nei pirmame Google paieškos puslapyje. Dėl panašaus visų žmonių elgesio, mes, internetinių puslapių savininkai esame priversti kovoti dėl tų aukštesnių pozicijų, kitaip iš iš to mažai naudos ir vargu ar sulauksite daug lankytojų būdami kitame nei pirmame puslapyje. Taigi kaip patekti į pirmąjį puslapį?

Visų pirma reikia žinoti kaip veikia paieškos sistemos ir kaip jos atsirenka ką rodyti pačiame viršuje. Google ir kitos sistemos stengiasi kuo labiau įtikti naudotojams, taigi pasirinkdamos ką rodys pirmame puslapyje ar pozicijose paieškos sistemos žiūri ne tik į puslapio aktualumą, didesnį nuorodų kiekį, rekomandacijas bet ir tokius kriterijus kaip puslapio greitis, valdymas ir panašiai - viskas kas suteikia lankytojui malonesnį apsilankymą ir ieškomos informacijos pateikimą.

Kad įvertinti visus šiuos kriterijus yra naudojami algoritmai, kurie yra nuolat tobulinami ir atnaujinami. To pasekoje internetinių puslapių savininkai turi sekti šiuos atnaujinimus ir pritaikyti puslapį pagal naujausius reikalavimus. Pvž keletas paskutinių atnaujinimų buvo saugesnis apsilankymas (SSL), puslapio greitis, paieškos tikslas ir panašiai. Tad jeigu puslapis buvo pirmoje pozicijoje ir šiuos atnaujinimus praleido, greičiausiai dabar gali džiaugtis tik 3-4 ar net žemesne pozicija.

Svarbiausi SEO faktoriai, kurie gali įtakoti jūsų vietą paieškoje

  1. Turinys turi atitikti užklausą - jūsų puslapis turi kuo tiksliau atsakyti į keliamą klausimą ar užklausą
  2. Kokybiškas turinys - tekstas turi būti kokybiškas, struktūrizuotas, tvarkingai išdėstytas ir suprantamas
  3. Nuorodos - kuo daugiau kokybiškų puslapių apie jus rašo ir įterpia jūsų nuoroda, tuo labiau Google ir kitos paieškos sistemos jumis labiau pasitiki ir rodo aukštesnėse pozicijose.
  4. Techninės puslapio savybės ir vartotojo patirtis (UX) - greitas krovimas, tvarkinga struktūra ir kt.

Didžiausi SEO privalumai ir trūkumai

Didžiausias privalumas - nemokamas dar kitaip vadinamas organinis srautas ir didesnis matomumas. Palyginus su mokama paieškos reklama (Google Ads, Bing Ads ir panašiai) jūs nemokate už paspaudimus ar puslapio apsilankymus, jūs galite išleisti tik nemažą pinigų sumą norint pasiekti aukštumas, tačiau dažniausiai vėliau įgytas pozicijas belieka tik išlaikyti ir nenusileisti konkurentams, o tuo tarpiu puslapis 24/7 jums atveda nemokamo ir gerai besikonvertuojančio srauto.

Taip pat optimizuojant ir siekiant rezultatų Google ir kituose paieškos sistemose jūsų puslapis bus daug kokybiškesnis, nes tam, kad atitikumėte taisykles turite gerai pasukti galvą kaip sutvarkyti visą turinį ir technines puslapio savybes.

Didžiausias minusas - laiko ir pinigų sąnaudos. Norint pamatyti pirmuosius rezultatus jums gali tekti laukti daugiau nei 6 mėn. Tinkamai viską atliekant net po ilgo laiko jūsų investicija dažniausiai atsiperka ir tada galite mėgautis nemokamu ilgalaikiu organiniu srautu. Verta tik atminti, kad tai nėra magiškas būdas gauti nemokamo srauto ir ko gero ne visiems jis gali tikti.

Kada reikia daryti SEO?

Primenu, kas yra SEO, tai yra maratonas, o ne sprintas. Tad pasiekti gerų rezultatų tikrai reikia apsišarvuoti kantrybe ir gera strategija. Tai tikrai neivyks per naktį, greičiausiai tam reikės bent 3-6 mėn.

Jeigu turite produkto ar paslaugos internetinį puslapį kurį planuojate plėtoti ilgą laiką - SEO puikiai pasitarnaus ir laikui bėgant galite pretenduoti į geras pozicijas ir nemokamą organinį srautą.

Jeigu tai laikinas projektas, ar laikina paslauga, gal kažkokia akcija ar įvykis, kuris po kurio laiko niekam nebebus aktualus tada tikrai neverta daryti SEO. Taip pat jeigu norite tiesiog pratestuoti naujus produktus ar pradėti naują kompaniją, kurios ateitis vis dar nėra aiški, geriau pasižvalgyti po kitus reklamos kanalus tokius kaip Facebook ads ir Google Ads, kur rezultatus galite matyti tą pačią dieną.

Iš ko susideda SEO?

Vidinis SEO (On-page)

Tai viskas kas yra jūsų internetinio puslapio viduje. Pavyzdžiui svetainės greitis ir veikimas, vidinės nuorodos, turinys ir jo kokybė bei struktūra, puslapių pavadinimai, aprašymai ir kiti.

Išorinis SEO (Off-page)

Tai visi veiksniai, kurie vyksta išorėje. Pavyzdžiui tinkamų nuorodų gavimas iš kitų puslapių.

Apibendrinant

SEO yra vienas pagrindinių ir efektyviausių internetinės rinkodaros kanalų beveik bet kokiai paslaugai ar produktui, tad domėkites apie tai toliau ir nepraleiskite progos gauti papildomo srauto.

Sėkmės kylant pozicijose, didinant organinį srautą ir be abejo pardavimus!

Susiję įrašai

menu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram